måndag, april 02, 2007

Kärt barn.

Studentbyn börjar avfolkas. Alla dessa unga människor som vallfärdar tillbaks till sina bon för att vörda kycklingar. Själv har jag en burk senapssill i kylen så mig lider det ingen nöd på. Sill känns verkligen rätt till alla högtider men det är ju lite extra påskigt med sill i gul sås. Anledningen till att jag fortfarande är kvar i stan är att jag tyverr måste utnyttja denna "ledighet" till att plugga inför omtentaperioden som är i antågande. Tänker också utnyttja detta tillfälle att hänga så mycket på gymet som möjligt eftersom det bör vara relativt tunnt med folk där nu, jag och mina vänner.Det sägs ju att kärt barn har ju många namn, men denna gång handlar det inte om en person utan om en kroppsdel, ' The love handels '. Så här säger wikipedia

"Love handles" is a colloquial or slang term for a layer of fat that is deposited around a person's midsection (the oblique region of the torso), especially visible on the sides, which is believed to have some resemblance to handles. The term is mildly prurient, as the name suggests that these 'handles' are conducive to "love making".
Love handles are more common in men than women, as the midsection is one of the first regions where fat is stored in the male body (women tend to accumulate fat around the hips and thighs). Love handles generally become more pronounced as a person ages and approaches middle age, due to a lower activity level.
Both men and women tend to be image-conscious regarding love handles, sometimes leading to a negative body image.
Love handles are also colloquially called a spare tire due to the enlarged almost tire-like shape around the midsection.

Alltså föredrar du sidfläsk, kärlekshantag, däck eller har du rent utav ett annat bättre alternativ? I helgen så har jag blivit introducerad för synonymen volang (ja sånnt på gardiner och kjolar). Jag kan ínte riktigt bestämma mig för om jag tycker att det är bra eller inte. Vid eventuell träning skulle man kanske kunna säga att man är ute och svänger volangen. Det krävs att undersökas. Fortsättning följer....

Inga kommentarer: