tisdag, april 10, 2007

Somliga går med trasiga skor.

Jag fattar inte hur jag bär mig åt men jag nöter sönder mina skor på en sesong. Det har aldrig hänt att jag har kunnat återanvända skor, t ex vårskor på hösten. Det kanske beror på att jag inte har tillräckligt många skor att variera imellan.....ja så är det nog! Mer skor behövs inhandlas :)

Eller så är det min gångstil det är fel på. Jag har inte tänkt på det så mycket förut men nu ska jag analysera hur jag knatar runt. Jag var ju ganska grovt innåtfotad när jag var liten men det tror jag att jag har arbetat bort. Jag kommer ihåg att det orsakade rejäla problem vid skrisko- och skidåkning. Nu är det iaf dags att skicka ännu ett par till den eviga vilan i källsorterat tillstånd. Det är med sorg i hjärtat jag går barfota till sopstationen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Läste häromdagen att man skulle byta skor varje dag för de behöver vila. Skorna håller längre om man byter mellan två. Fast det krävs väl inget geni att fatta att om man inte har skorna varje dag så kan man ha dem fler säsonger.. Några av mina finskor har hängt med ett tag..
/ Jenny