måndag, april 09, 2007

Om rädsla

Är du en sånn som tittar in under sängen innan du ska gå och lägga dig för att kolla så att det inte ligger någon därunder? Jag är inte en sånn! Det är inte för att jag inte är orolig att det ska ligga någon därunder(av någon anledning), utan för att jag skulle få hjärtattack om någon faktiskt glodde tillbaka på mig då jag hivade mig ner över sängkanten. Då föredrar jag att ligga ovetandes med åtminstånne étt madrassavstånd till eventuellt pervo.

Skulle du springa upp på övervåningen och gömma dig om du trodde att någon brutit sig in i ditt hus? De gör ju alltid så i filmer. Skulle det inte vara säkrare att fly ut om man endå inte har tänkt skapa någon konfrontation med inbrottaren?

Själv känner jag mig relativt trygg i vetskapen att min lägenhet är ett oerhört oattraktivt mål för inbrottstjuvar, då min mest stöldbegärliga ägodel är min mikrovågsugn från 1990, som snart måste klassas som nån slags veteranugn. Den mikrar som den ska men utan alla finesser som roterande bottenplatta, samt att ljuset och det brummande ljudet inte avbryts förren man öppnar luckan. Ooooops! Det kanske jag inte skulle ha sagt med risk för att jag nu har tipsat alla de som sysslar med mikro-handel på svartamarknaden. Obs! Den finns i köket bara så att ni inte behöver bemöda er med att krypa in och leta under sängen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Helt fantastiskt! Du borde verkligen dra ihop allt och publisera!