onsdag, april 11, 2007

Mitt första gyckel

Till tonerna av Let it be - Beatles

Har jag HIV
När jag vaknar upp på söndagsmårron, med en snubbe brevid mig och det börjar klia, har jag HIV?
Jag börjar att fundera hur det funkar med saliv, använda kanyler, preventiv.

Preventiv, preventiv, preventiv, preventiv....
Orden börjar eka....har jag HIV?

När han har vaknat och börjat ta intiativ, är det sent att fråga, har du HIV?
Han gnuggar sig i ögonen , hoppar till och svarar mig: Where is my pants and where is Steve?
Vem är Steve?, Vem är Steve?,Vem är Steve?, Vem är Steve?
Orden börjar eka....har jag HIV?

Har jag HIV?, Har jag HIV?, Har jag HIV?, Har jag HIV?

Var annars har han doppat sitt stativ?

Det får hålla sig till månda morron men sedan med långa kliv,
drop in på kliniken. Har jag HIV?
Tanten skakar huvet och stirrar på mitt underliv, dina barn får nog bli adoptiv.


Inspirerad av en berättelse om en kompis pojkväns USA resa. Om en moders varning till sin son att akta sig för att få HIV. Jag ber om ursäkt till personer som har tagit anstöt av denna text. Jag ville bara spegla fördomarna om HIV.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Fint att min svärmoders hysteri kan inspirera dig.

Bessie sa...

Man får ta den där man kan få den

Bessie sa...

Kom just på att man kanske testar för HIV med blodprov inte gyn-undersökning. Vad vet jag? Eller hur funkar det?

Anonym sa...

Är ganska övertygad om att det görs med blodprov. Vad skulle de hitta vid en gynundersökning? Hiv-utslag? //Vurpie

Bessie sa...

Haha nä eller hur! men kriteriet för att klassas som aidssjuk är att man ska ha hudutslag,svamp, virus ,parasiter,diarré och feber eller ha drabbats av hjärnhinneinflamation och tuberkulos.
Alltså iprincip vad som helst men inget som kräver gynundersökning. Tråkigt för mig! Nu rimmar det illa!