torsdag, mars 29, 2007

Vad är normalt?

Är det normalt slitage att ha gjort 18 borrhål i väggen. Är det normalt att behöva köa på mornarna tillsammans med sina grannar, för att få duscha i en duschanpassad Bajamaja på gården, då ens eget badrum renoveras? Att studenter ska få lägre inkomst än det som anses vara existensminimum (inte för att det går nån större nöd på mig). Är det normalt att långa resor med tåg kostar mindre än en del hälften så många resor?

Ja det kanske är normalt. KP (Kamratposten för er som inte kommer ihåg den gamla goda tiden) skulle absolut säga att det är normalt. KP tyckte att det var normalt för en liten kille att ha sex med sin pappas kor bara de inte tog skada så det kanske inte är en användbar norm. Det är väl normalt bara det inte är avvikande från hur majoriteten tycker/har det/gör och i så fall så är det ju helt normalt men det är banne mig inte logiskt! Om inte frånvaro av badrum motiverar en hyressänkning på grund av sänkt boendestandard vad är det i sånna fall som anses oacceptabelt. Om jag felanmälde mitt trasiga kylskåp skulle de då föreslå att jag istället skulle förvara mina kylvaror ute på balkongen eftersom det ju är ganska svalt ute fortfarande? Eller är det jag som är onormal som ifrågasätter?

1 kommentar:

Anonym sa...

Upp till kamp! Stidenter är längst ner i näringskedjan för vissa bostadförmedlingar...
/ Jenny