fredag, april 20, 2007

Jag är en smygis

Det är konstigt hur man ibland kan få veta mer när man smyger på någon. Då menar jag smygtitta och tjuvlyssna och sånt. Ja.....eller inte direkt konstigt eftersom det ju inte är meningen att man ska höra och se det man gör. Det är i alla fall kul och ibland oundvikligt, såsom att höra vad de som sitter bakom på bussen skvallrar om osv.

Egentligen så är det ju inte jag som gör något fel, utan de som inte är bättre på att dölja eventuella hemligheter. Jag har passivt observerat en massa egenskaper hos mina grannar under den tid som jag har bott här. En medelålders man har sin gamla mamma med rullator över på besök varje dag, en tvättar även de kläder han bar till tvättstugan så att han går omkring i sina underkläder tills tvätten är klar, grannen i lägenheten bredvid spelar klassiskt piano och den ovanför nån slags bongotrummor och utför mässande böner.

Listan med de som borde få ömhet och närhet får vänta tills senare. Just nu kan jag bara komma på migsjälv på alla placeringar och det skulle ju handla om att ge inte att få. Känner mig lite svulten.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så du menar att du inte ens en av dina bästa kamrater skulle kunna få komma med på typ sista plats på ömhetslistan? jag är grymt besviken!

//V