söndag, april 29, 2007

Nånsensbabbel om förhållanden

Känner mig lite kluven inför fenomenet förhållande. Jag är en av få singlar i min bekantskapskrets. Det tredje-,femte-,sjunde-, nionde-hjulet alltså. Hur jag upplever att andras förhållanden ser ut och vad jag själv är ute efter skiljer sig ganska kraftigt i vissa avseenden.

Paren som till en början bestod av två olika individer har nu börjat energispara och istället börjat dela personlighet. Känner man båda personerna i paret lika bra så kanske man kan stå ut med denna anpassning. Om så inte är fallet är det ungefär som att köpa en svindyr presentförpakning med parfym + bodylotion (sånna där som säljs i kit till jul) trots att man vet att hudlotionen luktar skit och ger en fet och klibbig hud och att parfymen skulle ha varit billigare i sig men att den var slut på lager.

-Har du lust att hitta på nått?
-Ja vi kommer över senare.

Det här vill jag ha: Eftersom att jag egentligen inte känner att jag har tid att ge till att leka siamesisk tvilling med någon måste jag nog skapa mina egna ramar och regler. Det finns inte en chans att jag skulle prioritera bort mina vänner! Det sorgliga är väl att de flesta av siamesparen också har haft den ursprungsåsikten.

Det finns nog inte en enda orginell åsikt i detta inlägg. Det bjuder jag på. Det här är mest bara en effekt av mitt obehagliga uppvaknande imorse. Det här är ju egentligen inte något dilemma eftersom du skaffar dig inte ett förhållande, du träffar rätt person och så uppstår ett förhållande.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Man kan visst skaffa/köpa sig ett förhållande, men framför allt med något slags djur i så fall. T ex en hund...

Iofs tror jag att detta kan vara en mycket lyckligare form av fårhållande än de siamesiska varianterna du beskriver, en hund avgudar dig ju alltid villkorslöst i alla lägen och som ägaren till denna blogg en gång sagt: "Tröttnar man på ett djur är det mer legitimt att avliva det än det är att avliva en människa."

//V

Bessie sa...

Jag har bara sagt att man inte ska skaffa sig något som man inte kan lämna tillbaka. Och även om jag nu skulle ha sagt något av det där andra så skulle jag aldrig bekräfta det i en sån här offentlig skrift.