tisdag, maj 29, 2007

Renande vatten

Om bara några veckor kommer horder av vackra, muskulösa och svettiga hantverkare att invadera mitt hem för att utföra en ohyggligt standardhöjande badrumsrenovering. Redan nu har jag dock tillgång till "det orangea huset" nere på gården. Där kan jag stå och köa med mina grannar i morgonrusningen när alla ska piffa till sig för ännu en arbetsdag. Alla som någonsin har besökt en Baja-Maja kan säkert lätt förstå min vilja att slita av mig mina kläder för att finna renhet i "sanitetens hus". De fotvårtor man hotades av i de gemensamma duscharna i grundskolans gymnastiksalar känns inte längre det största hotet mot hälsa och hygien. Kanske borde ta en tripp till vårdcentralen för att ta mina vaccinationer först. Eller så kan jag bada i närmsta å, bäck, vattenpöl eller i diskhon. Jag förutspår en ordentlig uppsving av försäljning av våtservetter och torrschampoo de närmaste veckorna. Kanske ska placera om aktierna.

1 kommentar:

Anonym sa...

Finns det torrschampo? Häftigt. typ frystorkat så att även austronauerna ska få vara fina..
/ Jenny