tisdag, maj 15, 2007

Gyckel. försök 4

Musik: Min bror och jag - Pontus och amerikanerna.

Han kom fram och pep "Shysta brön", jag har hört det förr. Samma ljud som det tinitus gav, samma öronskav.
För varje öl som han tog, han stirrade på dem och log.
Alla tankar dog.

Vad glor du på? Är du uppvuxen utan mamma? Vad glor du på? De finns som stora, små, som sneda å som taxäöron. Vad glor du på?

Och den blick som jag fick till svar genom dimman sa,
kvart i tre ragg så tydlig det var det. Femminuters kär.
Sen hem till grottan det bär,man glömmer lätt alla besvär, när det kliar där.

Jag tror han sa; Vill du träffa min annakonda? Jag tror han sa. Har sett kobra, snok och lärt mig skilja stjärt från nos. Jag tror han sa.

Var kan den va? Som en blåval som hade strandat? Vad stor den va! Med förstorings lupp den fångas upp i sin kokong. Vad stor den va!


Inspirerat av fenomenet "kvart i tre ragg". Inte för att jag sysslar med sånna spontana grejer. Jag känner mig alltid som en ko redo för nödslakt när köttmarknaden drar igång. Överlagt ragg är mer sport.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker att du borde bifoga ljudfil eller nåt så man kan följa med i texten... =)

Bessie sa...

Det skulle jag ju kunna göra om jag visste hur man gör sånnt. Ska jobba på det

Anonym sa...

Man kan inte göra annat än le. :D