fredag, juni 01, 2007

Nu går bloggen på grönbete!

Nähä gott folk nu tar bloggen ett sommaruppehåll på obestämd tid (blir åtminstone inte längre än till augusti). Det är dock möjligt att något enstaka inlägg kan dyka upp endå i mån om tid och tillgång till det däringa Internet som alla pratar om. Sommaren ska nämligen tillbringas i föräldrahemmet i byn som inte riktigt nåddes av industriella revolutionen. Efter sommaren kommer den dock tillbaka igen som en tysk vändstekt turist med bleka märken av midjeväskan efter en vecka på Gran Canaria. Då är den sprängfylld av jobbarhistorier, resultat av den obligatoriska sommarmakeovern, lättnaden efter att ha upplevt Harry Potters Grand Finale och allmänt studiemotiverad efter allt kroppsarbete.

Jag överväger också att ta före och efterbilder på migsjälv för att ge visuellt bevis för vad en sommar kan åstadkomma. En före-bild tagen i skummt ljus med osminkat och nyvaket ansikte förvridet i magknipsgrimagen, i kontrast till en bild tagen i rödvarmt skymingsljus med mitt leende ansikte, retuscherat till oienkännlighet,inklippt på Giselle Bundchens kropp. (jag gör alltid så med mina semesterbilder)

Jag önskar er alla en trevlig sommar!
See ya when I see ya!

Kram!

Inga kommentarer: