onsdag, maj 23, 2007

Gyckel, försök 5. Avund

Till musik. Det blir alltid värre framåt natten - Björn Skifs

På dagarna om somrarna, då badar jag, vid bryggorna, och spanar lätt och låter blicken flacka.
Känner hur det rycker till, i linningen, på brallorna, och tittar ned och ser att nått har vaknat.

Det syns mycket mindre under vatten, bort från alla blickar alla skratten.
Den blir slaken, tänker på gem, skäms för mycket, vill går hem sen.

Tittar mig helt blint omkring, bestämmer mig för att ge upp och hämta luft, när tålamodet tryter.

Vad tur att jag har lärt mig trampa vatten, nu när den gått till Prinsen ifrån Bratten (Prinskorv/Bratwurst),
Det är snålkallt, jag får svamphud, som en gråsäl, inte vackert.

Jag vill mycket helre ha en platt en, en som man kan vika ihop på natten. Kan gå naken, utan problem , med krabaten mellan låren.



Grattis alla män, nu är badsäsongen här igen med allt som hör till. Jag har alltid tyckt att andelen typiska "tjejproblem" och "killproblem" har varit något snefördelad till killarnas fördel men efter att ha snubblat över "5an dokumentären" om mäns peniskomplex får jag nog omvärdera detta. Det måste vara precis lika jobbigt som att ha en siamesisk tvilling. Jag är iallafall inte speciellt avundsjuk.

Inga kommentarer: