onsdag, augusti 15, 2007

Tunghäfta

Har idag gycklat inför drygt 200 personer. Jag har någonstans kommit på att jag är livrädd för att stå själv inför en publik som glor på mig och det påminns jag om vid de minst lämpliga tillfällen. Att sedan dessutom stå där och sjunga är snäppet värre. Med tanke på att illamåendet bubblade i magen redan i bilen på väg dit så gick det riktigt hyfsat bra. Jag var ju förståss inte ensam men sex stycken tjejer kan behöva sjunga ut ordentligt för att höras. Tack gode gud för mikrofoner! Efter en mycket ryckig start med några motorstopp fick vi äntligen i rätt växel och resten rullade på finfint. Å andra sidan så blev jag ju inte direkt rekryterad på grund av min sångbegåvning utan mer för att det var brist på annat folk så det är det jag tänker använda till mitt försvar. Jag får väl fortsätta leta efter mina dolda talanger. Min misstanke är dock att uttrycket "Alla är bra på något" är en lögn och bara är till för att minska själmordsantalet.

Kom idag hem till en alldeles tom lägenhet. Ja alltså möblerna var kvar men den inneboende tjejen hade flyttat ut. Ikväll ska jag tillbringa lite kvalitetstid med min soffa.

Dagens låttips; Oh Laura - It ain't enough

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är sådana klycshor som vi lärarstudenter får banka i oss. hjärntvätt skulle en del säga.. Trevligt att bloggen rullar igång! Lite läsning för en trött Ericssonjobbare..
Kram!

Anonym sa...

Körde du med metoden att föreställa sig att alla är nakna, för att bli mindre nervös? Fast 200 nakna människor kanske inte är så lugnande =)

Bessie sa...

Skulle en narkoman bli lugn på ett heroinlager?