söndag, augusti 12, 2007

Du kanske borde testa med avhållsamhet vännen!

När jag strövade på stan häromdagen råkade mina vägar korsa en samling mässande medlämmar ur utbrytargrenen ur Kristdemokraterna. Alltså de medlemmar som helt utan ironi är emot aborter av all form. Trots att jag brukar klassa migsjälv som ett relativt fredligt djur så kände jag hur jag tände till och kroppen laddade till anfall.

Varför skulle man inte få göra abort? När skulle det vara bättre att tvingas behålla ett barn som man inte vill ha. Ska våldtagna kvinnor tvingas behålla våldtäcktsmannens barn? Kommer det barnet att få en bra uppväxt när den är ett levande bevis på den yttersta kränkningen? Ska personer som inte har råd att ha barn tvingas leva i ännu större fattigdom då familjen utökas? Om dessa kristna individer hade stannat upp ett tag i sin tankegång skulle de nog kanske ha insett att om det finns en god Gud så är det väl tveksamt att han skulle önska ett oskyldigt barn en sådan svår start på livet. Jag förutsätter dessutom att dessa personer är veganer så att de inte tar livet av något annat levande. det är ju trots allt så att ett foster inte är lika långt utvecklat som tex grisen som offrades för att skapa 5-kronors korven de skulle ha kunnat köpt på vägen ut ifrån IKEA.

Jag hymlar absolut inte med att jag är för abort och att jag är en av de som tar en grillad i farten en sen kväll på IKEA för att jag tycker att kött är gott. Jag tycker inte att målet ska vara att skapa så många människor som möjligt utan så bra människor som möjligt. Ibland önskar jag tillochmed att det naturliga urvalet var lite mer selektivt för att få bort alla de rötägg som redan har kommit till världen.

Jag hoppas att alla dessa personer som är medlemmar av detta utbrytarparti är impotenta, streila eller på annat sätt oförmögna att föra sina gener vidare. Är det inte bättre att föprsöka skapa så bra liv istället för så många liv som möjligt?

Dagens låttips; Frankie Valli and the Four Seasons - Beggin'

Inga kommentarer: