fredag, september 14, 2007

Obsession!

Nu har det hänt! Jag har äntligen "upptäckt" Prison Break och eftersom jag är lite av en serieoholic så var det mycket tillfredställande för mitt beroende att jag vid upptäckandet låg två säsonger efter det avsnitt som just nu visas i USA. Detta betydde att jag hade 44 avsnitt att okynnes-titta. Övrigt serier verkar ha tagit kollektivt säsongsuppehåll så detta tillskott är mycket välkommet. Den tid som jag har lagt ned på detta har jag klassat som engelskastudier då ingen av dessa serier har svensk textning vilket alltså ger 44x40=1760 minuter, det vill säga cirka 30 timmars listening-övningar med teckniska termer och fängelsespråk. Ni kanske märker att jag intalar mig själv vad jag måste för att jag ska må bra.

Har även kommit fram till att jag utan att veta hur har blivit lite multilinguell(?).

Exempel;

Elemnent
Får ej övertäckas
Må ikke tildekkes
Ei saa peittää
Do not cover
Nicht zudekken
Ne pas couvrir
Nie przykrywac'

Kommunikationssvårigheter
Jag förstår inte
I don't understand
Jai ne comprend pas
No comprende
Non comprende

Jo jag vet! Alla kan just dessa fraser så jag är inte speciellt unik. Kanske får försöka leta upp några italienska/tyska/spanska dubbade filmer för att sätta ribban lite högre.

Moj mukolat!

Inga kommentarer: