måndag, september 17, 2007

Därför är jag nörd, del1


Övre raden från vänster: passionsfrukt, 3 x granatäpple
Nedre raden från vänster: 2 x citrus, avocado



Granatäpple

Efter att en kväll ha frossat i exotiska frukter med mera, fick jag för mig att sätta några av kärnorna för att se vad som skulle hända. Det var passionsfrukt, lime, citron, granatäpple och en avocado i en härlig blandning. Det var rätt skoj när små groddar började sticka upp ur jorden men nu har de börjat växa till sig och vill ha egna krukor vilket har resulterat i lätt trängsel på fönsterbrädorna. Det tråkiga är att de nu kommer att befinna sig i ett mellanläge ett bra tag då de varken är häftiga eller snygga. Tålamod är inte riktigt min grej så jag kanske borde försöka leasa ut dem under detta växtstadie. Jo jag vet att det är supernördigt att odla! Det kanske är så att vissa gillar barn andra gillar växter..... (bara en tes)

1 kommentar:

Bessie sa...

Jag kan förså att många tycker att det skulle vara oerhört intressant att följa dessa hjälplösa små plantors liv tills de blir stora träd så därför kommer jag i fortsättningen ha vecko-uppfäljning med vägning och mätning. Namnförslag är välkomna.