tisdag, oktober 02, 2007

Uppsala stad


En mkt dålig bild på Uppsala Universitet

Nu har jag äntligen efter två läsår varit och hälsat på min bror i Uppsala. Jag har över huvud taget aldrig varit i Uppsala förut eftersom att jag har inte haft något där att göra. Man kanske kan säga att våra vägar aldrig har korsats. Det är kanske lite dåligt av mig att inte ha åkt dit tidigare men det är det ju inte så mycket att göra åt så här i efterskott. Måste endå säga att jag är mycket imponerad av staden! Mysig, snygg och studentig på samma gång. Jag kan till och med gå så långt som att påstå att Uppsala skulle knäcka Linkeboda i ett Battle Royal med domkyrkemätning och hela pedivitten. Nu sörjer jag över att man inte kan köpa historia och gamla anor för i sånna fall skulle jag skänka hela inkomsten ifrån min pantburksinsamling för att ge Linköpings Universitet några hundra extra år på nacken.

Inga kommentarer: