söndag, oktober 07, 2007

Besmittad

Min dator Klas har under helgen som gått förtärt ett virus vilket fick mig att nästan känna mig lite besudlad. Förtvivlat, med hjärtat i halsgropen, dammsög jag tangentbordet och sökte efter filer med filnamn innehållande ordet virus men inget hjälpte.
Jag började fundera på om det här var ett sånnt där tillfälle när man ska ringa runt till alla man har varit i kontakt med så att de kan testa sig? Sen kom jag på att eftersom Klas hade skött det så smidigt själv genom att skicka ut smittan via meddelande på msn till alla i min kontaktlista så kanske det skulle vara lite onödigt. Tack för hjälpen Klas!

Vill be om ursäkt till alla som jag har smittat genom mitt dumdristiga handlande och påminna om att man aldrig kan skydda sig för mycket.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du måste tala om för Klas att han måste använda skydd om han ska ha nära umgänge med andra. Man kan aldrig veta vad andra bär påför beciller...

Bessie sa...

Jag ska genast ta och linda in honom i ett skyddande hölje av gladpack.

Tack för tipset!

Anonym sa...

Får lov att säga att jag är besviken på att Sug på det sura äpplets ettårsdag inte har uppmärksammats ännu. Hade faktiskt förväntat mig åtminstone ett fyrverkeri a´la millenieskiftet och en middag som slår nobelmiddagen med hästlängder.

ARG FANN sa...

Lägg ner fan. Fan kasst namn på datorn fan i helvete orkar inte med skiten. FAN