söndag, juli 01, 2007

För Laxå i tiden!


Som Laxås eventuellt nyaste och även eventuellt snyggaste invånare känner jag att jag har en skyldighet att marknadsföra detta samhälle med alla medel som jag har till mitt förfogande. Jag är fullt medveten om att detta kommer att ta en del tid ifrån mitt ideella arbete för att få fred på jorden men det tycker jag att de kan vara värt eftersom det redan finns så många som sprider fredens budskap men väldigt få som talar om Laxå. I am the chosen one! Jag fick min uppenbarelse av mitt syfte genom att spå i kaffesump och eftersom det finns två saker man inte skämtar om, kaffe och prinsessan Dianas död, så kan ni leva i vissheten att jag kommer att ta detta på största allvar. Trots detta förväntar jag mig ingen tacksamhet i gengäld trots att jag vet att detta kommer att ha en omätbart minskande effekt på inaveln i kommunen. Tidigare försök inom området, då man flyttade dit en flyktingförläggning, misslyckades men lämnade sina spår på andra sätt som jag ska komma in på senare.

Laxå, nästa millenniums kulturhuvudstad är belägen i det natursköna Närke omgiven av Laxsjöarna. Isolationen genom sitt avstånd till grannstäderna har gjort att befolkningen har hållits på en konstant nivå tack vare den inneboende rädslan för det okända yttre hotet. Man skulle kunna säga att stadens inofficiella slogan är ”Det man inte vet tar man inte skada av”. Lastbilschaufförer som har vägarna genom samhället bär med sig berättelser om våld och massförstörelse från omvärlden. Därför finns här allt man kan behöva för att vara självförsörjande, ICA, Statoil; Burger King, Gittans kläder, Bullens Tobak, Bowlinghallen och mycket, mycket mer. Här kommer därför en serie berättelser ifrån stormens öga.

1 kommentar:

Anonym sa...

Lite som "the Village" då. Är alla klädda i gult och rädda för allt med färgen rött på?